Seba: Vad håller dvärgen på med?

Eftersom såväl jag som min vapendragare Taylor är gamla pojkbandsfantaster så är det glädjande för oss att det har blivit en revival för gamla kära pojkband.


Jag kan utan att skämmas ett ögonblick säga att jag sedan i fredags suttit och myst framför youtube och ett och samma klipp en handfull gånger. Den här gången är det dock inte för att jag avgudar låten, istället avgudar jag något annat. Mer om det strax.


Först skulle jag vilja bara vilja redogöra för hur ett pojkband alltid sätts ihop. Det elementära är förstås att ha två kompetenta sångare i gruppen, i nedanstående fall Robbie Williams och Gary Barlow.

Vidare ska det finna två snygga killar som bara ska stå där och möjligen ge charmiga blickar till småtjejerna i publiken (och möjligen även till mig och Taylor då). De här två killarna ska möjligen mima emellanåt men absolut aldrig ta ton... Den femte medlemens roll är för mig något oklar men i gruppen ska alltid en bög finnas, men ofta går denne dock under kategorin "Snygga killar" eftersom ju bögar ofta ser lite bättre ut än oss vanliga...

Min slutsats är emellertid att den femte länken ska vara så konstig som möjligt...


Nu ska ni ta er en titt på nedanstående klipp då Take That gästade den sexistiske norrbaggen i fredags. Vilka de två som sjunger är ser ni själva. Vilka de två snygga killarna är kan vara oklart men det är i alla fall de föråldrade och ståtliga herrarna som står bredvid sångarna. Strunt i alla dessa fyra nu och fokusera enbart på den märklige dvärgen i mittens agerande...




Under den första minuten och 44 sekunder händer absolut ingenting. Inget mer än att han ser fullständigt malplacerad ut på grund av sin längd. Han står där med händerna bakom ryggen som en klassik italiensk pensionär. Det är i och för sig ganska roligt i sig för det är sällan man ser sådant nuförtiden.


Efter 1.44 börjar dvärgen plötsligt mima och påbörja närmanden mot den utseendemässigt efterblivne Robbie Williams. För några sekunder börjar man överväga om det är dvärgen som är bögen i gruppen...

Efter två minuter drar han sig dock sakta tillbaka. Men vad händer då? Just när man tror att han skall återgå till sin spaggepensionärsstil får han plötsligt ett utfall 2,03 in i klippet. Ett utfall med fötterna dessutom... Vad f-n är det som händer undrar nog alla? Är det inövat eller är det bara något som kommer på grund av att medicineringen plötsligt har gjort verkan.


Den närmsta minuten efter hans utfall med fötterna blir en kavalkad i märkliga uttryck med händerna...Framförallt tre minuter in i klippet blir det ett fullständigt viltsint gestikulerande med händerna. Ett vevande som får sin kulmen efter 3,34 då han går igång det grövsta i sju fullständigt sinnessjuka sekunder...


Sluttampen blir dock pricken över det berömda i:et. Vid 3.46 försvinner plötsligt dvärgen ur bild när han helt sonika vänder ryggen mot publiken och försöker få igång väggen på något sätt. Han står som en mentalpatient vänd med ryggen mot både gruppmedlemmar och publik och vevar helt skoningslöst med sina dvärgarmar.


Ett helt otroligt beteende och jag undrar vad hans kompisar i bandet undrar vad han har gått på sedan bandet lades ned för 15 år sedan...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se