Seba: Pelle Fosshaug är tillbaka i god stil

Det var ett tag sedan men nu vågar jag mig på ett inlägg igen efter Taylors bortplockningar och kritik av mina inlägg som avlöst varandra på senare tid... Men nu gör jag ett försök:

Denna gång handlar det om en legendar, citatmaskin, grym idrottare och galning i en och samma person.
Senaste gången vi skrev om denne man så var det nog efter att Taylor varit ute på en promenad i Örebro och sånär fått ett skridskoskydd på sin då kala hjässa. Ett skridskoskydd som kom flygandes från ingenstans rakt ner på gångvägen till allas förvåning.
I efterhand fick vi läsa att det var allas vår Pelle Fosshaug som i ilska och frustration slängt skridskoskydd från isstadion över ett högt staket rakt ut på gångvägen. Taylor kom ifrån händelsen oskadd, eller han överlevde i alla fall...

Nu är ånyo Pelle Fosshaug i gasen. Efter en bandymatch i Haparanda där Pelle förstås fick matchstraff gick han bärsärkargång och muttrade hela vägen ut i omklädningsrummet. Enligt säkra källor skrek han: "Jävla finnjävlar hela bunten " och syftade på såväl motståndare, funktionärer som domare.
När Pelle konfronteras med uppgifter i Aftonbladet säger han kort och gott: "De är ju det. Man blir så jäkla upprörd"

En normal person skulle förstås förneka sitt uttalande som kan liknas vid ett rasistiskt påhopp mot vår östra granne, men inte Pelle inte.
Reportern på Bladet frågar lite försynt: Men finnjävlar?
- Ja, men herregud. Det är väl inte så många som hyllat Haparanda som jag har gjort. Jag har förresten själv finskt påbrå...

Det behöver inte sägas så mycket mer om denne konung... Jag funderar lite på namnet, Fosshaug. Jovars det låter ju ganska nordiskt men Finland är inte landet jag skulle ha gissat på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se