Seba: Schultheiss vår nye citatmaskin...

Jag har haft förmånen att intervjua konståkaren Adrian Schultheiss några gånger. Inte nog med att han har världens vackraste efternamn. Han är nämligen alltid lika avslappnat cool när man pratar med honom. Han bryr sig inte så mycket om vad som händer eller att han ska tävla i något stort mästerskap snart. Han kan ligga och sova till 13.
Hans pappa avslöjade förvisso att han är svårkommunicerad inför mästerskap, men det är en sanning med modifikation. Redan inför EM:et bjöd han i artikeln jag skrev på många sköna citat.
#Som när han skulle försöka förklara det där med svårkommunicerad. Efter att försökt förklara det i någon halvminut säger han plötsligt: Äh, egentligen svamlar jag ju bara mest.
# Om att han varit sjuk i en månad innan mästerskapet konstaterar han lugnt: Det spelar inte så stor roll. Jag är förkyld varenda dag på året. Jag kanske får kolla upp det någon gång. Det kanske är något allvarligt men då får det väl vara det.

Jag förstod inte vad pappa Ulf Schultheiss menade med svårkommunicerad förrän jag läser en intervju med Adrian efter själva EM:et som blev ett litet fiasko. Där bjuder han på ännu fler sköna citat.
Adrians spontana kommentar efter andra programmet:
--Jag fattar ingenting. Det var ett jävla skit och en skandal. Om korta inte var speciellt bra så gick det här åt helvete.
Han fortsätter:
–-Nu ska jag lägga av, skaffa en rik tjej och bli hemmaman.

Här av en kille som förstått vad livet går ut på. Sådant här tycker jag borde vara varje enskild persons inställning till livet. Kanske gav samtalet med mig lite ändå...
Jag vill nu uppmana alla att gå till skatteverket innan det är dags att inleda något förhållande...

1 kommentar:

  1. Briljant as always- skrattar högt...lite för högt...nästan hysteriskt...djävla baksmälla:D

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se