Seba: Säpo behöver sova...



Jag halvligger i soffan och väntar på att få höra självmordsbombarens ljuva stämma. Jag har nämligen fått för mig att han har en samhetslen och sympatisk röst, den gode Taimour. Eller god och god kanske är fel ord i dessa dagar...

Men på TV4 får man till min stora besvikelse inte höra hans röst och jag får istället komma tillbaka med min tilltänkta röstanalys under torsdagen.

Istället tänkte jag ägna någon minut åt Säpo som blivit bespottat för att de inte gjort sitt jobb innan Taimour slog till. TV4:s nyhetsredaktion har febrilt försökt att jaga Säpo för en kommentar om varför de läste Taimours hot drygt fyra timmar efter det inkom. Redaktionen har dock bara fått tag i Säpos presstalesman som vänligt och lugnt konstaterar att hennes medarbetare jobbar så hårt att de måste få sova och inte kommentera saken just nu. (Ja, hon sa faktiskt så...)
Först blir jag lite förbryllad över hennes kommentar: Sveriges viktigaste instans måste få sova, säger kvinnan... Häpndsväckande sagt men samtidigt väldigt välrutet, gulligt och mänskligt.
Jag har alltid hyllat sömnens betydelse och jag tänker inte klanka ner på att även Säpo måste få sova istället för att göra sitt jobb mot terroristerna.

Efter detta kan det ju ganska enkelt konstateras att Säpo har jobbat för hårt de senaste veckorna. Om de hade fått sova lite mer så hade inte Taimour fått chansen att slå till...


......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se