Seba: Dags att ta till orda...

Jag hade hoppats slipa skriva det här. Men jag känner att jag likt Alingsås HF:s supporterordförande Ola Wiklander eller likt vår briljante statsminister Fredrik Reinfeldt måste gå ut med ett uttalande när något är på tok... I det här fallet är mycket på tok på denna portal.

Det mest patetiska är tyvärr att min kollega Taylor, 31 år, är ett fanatiskt fotbollsfan där det viktigaste i hans liv är ett fotbollslag. Han följer detta lag i vått och torrt och när de förlorar blir han fullständigt själaledsen. En fullvuxen människa som betraktar varje match som en helig stund. Ja, ni hör själva...

Nästa störningsmoment är att han skriver mitt kära Arsenal. Mitt? Jaha, det här är alltså en familj för honom. Han skriver vidare att hans hjärta ligger hos Arsenal... Den formen av dravel har jag stört mig på enda sedan barnsben. Jag ska väl erkänna att jag också hejade på fotbollslag när jag var i de yngre tonåren men tiden läker alla sår.

Där sitter alltså Taylor hemma i sin soffa, knäckt, med en öl i handen och är bitter över vad precis som har skett. I en fotbollsmatch på världens fulaste ö långt ifrån gnällbältet har alltså fel lag (i hans tycke) vunnit.
Vad ska Taylor ta sig till i denna bittra stund? Emellanåt vankar han av och an från soffan till köket alldeles likgiltig. Han strosar omkring på ett sätt som skulle göra Mihajlo Mihajlovic full av avund. Taylor ska för en gång skull inte försöka skylla förlusten på domaren utan nu ska han minsann skriva ner sin ilska som istället drabbar motståndarna.
Han kommer på den genialiska idéen att såga motståndarnas utseende. Han har dock glömt något... Han skriver om folk i England, ett land känt för att ha den fulaste befolkningen i hela världen. Ett folkslag med spretiga tänder i ojämna rader, bleka som en alvedontablett och överlag jäkligt fula.
Det gör ju hans inlägg lite mindre briljant... Nu kommer säkert det komma någon kommentar om att inte alla på bilderna är engelsmän men det skiter jag i. Flyttar man till öarna blir man automatiskt ful om man inte redan är det.

Nej du, Taylor. Det där inlägget var inte särskilt välfunnet.

Välfunnet är knappast heller kommentarsfältet där fotbollssupportrar visar att medelåldern på fotbollsfanatiker är i snitt 14-15 år (Med Taylor inräknad höjs den väl markant). Det behöver väl inte kommenteras men värst är förstås folk som pratar i vi och ni-form om dess favoritlag. Att säga "vi" och syfta på Arsenal, Manchester United etc är nog höjden av trams. Det är så jäkla löjligt att det egentligen inte ens är värt att kommentera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se