Taylor: My Bad!

Ibland går inte allt som man har tänkt sig. I ett försök, i nederlagets stund, att ta till humor och ironi som vapen för att liva upp stämningen, skrev jag ett inlägg om utseendet på Manchester United. I min enfald trodde jag att även Manchester United-supportrar (och folk som älskar Bristol och gillar Barcelona) kunde se det uppenbart menade ”jag är inte bitter”-temat, där jag mest drev med mig själv.

Jag bedrog mig dock kapitalt och resultatet ser vi nedan. Vi har inte upplevt en sådan hatkampanj här på portalen sedan vi skrev något ont om Göteborg. Så nu vet jag. Jag lägger till Man Utd på min lista över saker vi inte kan skämta om. Göteborg, Marcus Birro och Manchester. Check!

Jag tar på mig detta och kommer därför inte gå in närmre på vad som skrevs i kommentatorsfältet. I alla fall inte på de som går i försvar för Man Utd och till attack mot Arsenal. Jag säger bara, my bad! Jag trodde ironin gick fram men hade fel.

Men om jag ska försöka att vara allvarlig en stund (inte min starka sida).

Vad jag dock reagerar på är alla homofobiska kommentarer som kommer fram. Att bögar är äckliga och att man är bög om man pratar om en annan mans utseende osv.

Jag vet inte var jag ska börja. Till att börja med tror jag att jag pratar för hela Portalen (Mr L ej inräknad) då jag säger att vi tycker väldigt mycket om bögar. Ingen av oss är själv homosexuell, men om så varit fallet hade det inte varit något vi skämts för, snarare tvärt om.

Stephen Gatley R.I.P. Din hyllning kommer komma här på portalen.



Sedan till det jag tycker är så patetiskt. Folk som inte kan erkänna att en annan man är snygg. Folk som utan problem kan skilja en snygg tjej från en ful. Men när det kommer till en av samma kön så har de inte en aning. Hur osäker på sig själv är man då? Jag har inga problem att säga att David Beckham är snyggare än Tony Adams (en f.d Man Utd-spelare snyggare än en Arsenal-dito, hör och häpna belackare. Dessutom engelsman Seba). Detta gör mig knappast till bög. Detta säger enbart att jag har lite smak.

Så väx upp lite killar och släpp rädslan att bli kallade för bög. Det är knappast ett skällsord.

Vad gäller Sebas inlägg kan jag bara säga att det inte innehåller något nytt. Vi har haft den diskussionen förr. Det enda som förvånar mig är att han jämför den fantastiske Ola Wiklander med vår statsminister. Mig veterligen har Ola ingen som styr och bestämmer över honom, eller..?



........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se