Taylor: Reinfeldt förstör och Ranelid och Birro ringer

Hej igen mina vänner. Jag får börja med att be om ursäkt för min frånvaro här på Portalen de senaste dagarna. Det har kommit till min vetskap att det gått rykten om att Mr L från Polen haft något med mitt försvinnande att göra. Han skulle uppenbarligen ha känt sig stött för att jag inte svarat i telefon då han ringt. Detta kan jag dock dementera å det grövsta.


Mr L har nämligen även han varit spårlöst försvunnen den senaste veckan. Det visade sig dock att det enbart handlade om att han tagit ett extrajobb att plocka blåbär på ren provisionslön, för att få ihop lite extra pengar till julen. Det är ännu oklart hur det gått för honom. Han jobbar tydligen i lag med en blind 80-åring utan armar. Men så är det, alla måste vi jobba för att ha råd att leva. Eller hur Fredrik Reinfeldt?! Eller förlåt, jag glömde att det är din fru som bestämmer.


Nej, den riktiga anledningen till att jag gått under jorden och tvingats att stänga av mobilen är att jag utsatts för telefonterror sedan jag publicerat ett tidigare inlägg här på Portalen. Telefonen ringde formligen oavbrutet och jag tvingades att stänga av den för att få ro.


När jag slog på telefonen lite försiktigt igår morse möttes jag av 24 missade samtal. Med en klump i magen ringde jag upp min röstbrevlåda.


”Du har 14 nya meddelanden. Togs emot...”


Sedan hörs en bekant röst:


” VaRföR skRiveR du så om mig, Rikets ledande föRfattaRe och skRibent. Jag haR skRivit tio, nej tolv, fjoRton RomaneR på pRosa. Jag haR vunnit ett otal pRiseR. Det häR jag pRataR in nu äR helt fRån mitt inRe utan manuskRipt. Det kan man inte tRo men...”


Jag klickar vidare till nästa meddelande och möts återigen av herr Ranelids stämma.


” Jag äR likt Zlatan ett gRässtRå som ingen kan elleR vill klippa. Vi vajaR i vinden och växeR mot skyn. Vi böjeR oss inte föR någon. VaRken kung elleR piga..."


Jag klickar vidare.


Så här fortsätter det i meddelande efter meddelande, förutom några få undantag. Ett meddelande var från vår käre vän Marcus Birro. Han undrade varför vi skrev om andra författare än honom. Han har minsann vunnit Dan Andersson-priset OCH Guldskölden. Sedan var det ett meddelande där några sjöng en massa låtar som andra har skrivit. Jag antar att det var E.M.D.


Nej, jag tror jag behöver lite respit, så jag stänger av telefonen och går under jorden ett tag till. Om någon stöter på en polack som pulsar runt i den djupa snön i skogen så hör av er till mig...



..........

..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se